Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 1-25/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %23,2 %1 680 00064 %
Yle TV215,8 %12,0 %1 639 00063 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 122 00043 %
Yle yhteensä44,1 %38,1 %1 937 00074 %
MTV315,4 %21,1 %1 756 00067 %
Sub3,9 %4,4 %1 272 00049 %
AVA1,4 %1,4 %802 00031 %
C More Total2,1 %2,2 %361 00014 %
MTV yhteensä22,9 %29,2 %1 921 00074 %
Nelonen7,1 %9,3 %1 555 00060 %
Jim2,9 %2,9 %1 025 00039 %
Liv1,4 %1,5 %873 00033 %
Hero1,1 %1,4 %730 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,2 %1 742 00067 %
TV52,6 %2,5 %1 094 00042 %
Kutonen3,6 %3,0 %1 005 00038 %
Frii1,3 %1,4 %629 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %48 0002 %
TLC0,9 %0,7 %534 00020 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,1 %1 438 00055 %
STAR Channel2,9 %2,4 %831 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %809 00031 %
Disney Finland6,2 %4,7 %1 134 00043 %
Paramount Network0,5 %0,4 %228 0009 %
AlfaTV0,7 %0,9 %554 00021 %
Muut4,7 %4,3 %652 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 210 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.