Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 1-25/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 195 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,5 %31,7 %1 173 00096 %
Yle TV213,9 %9,9 %1 061 00087 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,7 %935 00076 %
Yle yhteensä53,5 %45,2 %1 185 00097 %
MTV318,9 %25,8 %1 127 00092 %
Sub1,8 %2,5 %725 00059 %
AVA1,6 %1,4 %614 00050 %
C More Total1,1 %1,1 %175 00014 %
MTV yhteensä23,5 %30,9 %1 151 00094 %
Nelonen5,6 %7,7 %957 00078 %
Jim1,8 %1,6 %640 00052 %
Liv1,4 %1,5 %651 00053 %
Hero0,7 %0,9 %479 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,7 %1 027 00084 %
TV51,5 %1,5 %697 00057 %
Kutonen1,6 %1,1 %514 00042 %
Frii1,6 %1,9 %478 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %17 0001 %
TLC1,8 %1,3 %452 00037 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,2 %856 00070 %
STAR Channel1,1 %1,1 %455 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %490 00040 %
Disney Finland3,3 %2,6 %650 00053 %
Paramount Network0,2 %0,1 %100 0008 %
AlfaTV1,4 %1,9 %593 00048 %
Muut1,8 %1,8 %273 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 195 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.