Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
Viikot: 1-25/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 289 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %24,3 %3 388 00069 %
Yle TV213,9 %10,2 %3 131 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %2 224 00045 %
Yle yhteensä44,2 %37,4 %3 805 00077 %
MTV317,9 %23,9 %3 499 00071 %
Sub3,3 %3,7 %2 346 00048 %
AVA1,9 %1,8 %1 700 00034 %
C More Total1,4 %1,4 %572 00012 %
MTV yhteensä24,5 %30,9 %3 785 00077 %
Nelonen7,5 %10,4 %3 025 00061 %
Jim2,5 %2,3 %1 882 00038 %
Liv1,9 %2,0 %1 843 00037 %
Hero1,0 %1,2 %1 350 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,9 %3 415 00069 %
TV52,4 %2,3 %2 075 00042 %
Kutonen2,5 %2,1 %1 673 00034 %
Frii1,7 %1,7 %1 253 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %68 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 198 00024 %
Discovery Networks Finland8,9 %7,9 %2 776 00056 %
FOX2,4 %2,1 %1 465 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 394 00028 %
Disney Finland4,9 %3,8 %2 040 00041 %
Paramount Network0,4 %0,3 %410 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 087 00022 %
Muut3,6 %3,2 %1 134 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 289 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.