Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-25/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 054 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %23,5 %1 617 00067 %
Yle TV215,6 %12,1 %1 538 00063 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 087 00045 %
Yle yhteensä44,3 %38,4 %1 816 00075 %
MTV315,5 %21,1 %1 661 00068 %
Sub3,8 %4,4 %1 209 00050 %
AVA1,4 %1,4 %786 00032 %
C More Total2,1 %2,2 %335 00014 %
MTV yhteensä22,8 %29,1 %1 805 00074 %
Nelonen6,9 %9,2 %1 467 00060 %
Jim3,0 %2,9 %997 00041 %
Liv1,4 %1,6 %852 00035 %
Hero1,1 %1,4 %719 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,1 %1 643 00068 %
TV52,6 %2,5 %1 058 00044 %
Kutonen3,7 %3,0 %976 00040 %
Frii1,4 %1,4 %617 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %46 0002 %
TLC0,9 %0,7 %521 00021 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,1 %1 379 00057 %
STAR Channel2,9 %2,4 %792 00033 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %785 00032 %
Disney Finland6,2 %4,6 %1 083 00045 %
Paramount Network0,5 %0,4 %223 0009 %
AlfaTV0,7 %0,9 %547 00023 %
Muut4,4 %4,0 %601 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 054 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.