Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 223 000
Viikot: 1-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,9 %32,4 %1 179 00096 %
Yle TV213,6 %8,6 %1 071 00088 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,8 %953 00078 %
Yle yhteensä53,6 %44,8 %1 189 00097 %
MTV318,6 %25,6 %1 134 00093 %
Sub1,8 %2,6 %741 00061 %
AVA1,6 %1,5 %632 00052 %
C More Total1,1 %1,1 %177 00014 %
MTV yhteensä23,1 %30,8 %1 156 00094 %
Nelonen5,6 %7,9 %974 00080 %
Jim1,9 %1,6 %658 00054 %
Liv1,4 %1,5 %669 00055 %
Hero0,7 %1,0 %495 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %12,0 %1 043 00085 %
TV51,6 %1,6 %717 00059 %
Kutonen1,6 %1,1 %539 00044 %
Frii1,6 %1,9 %489 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %18 0001 %
TLC1,8 %1,3 %460 00038 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,3 %874 00071 %
STAR Channel1,1 %1,1 %464 00038 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %507 00041 %
Disney Finland3,4 %2,7 %664 00054 %
Paramount Network0,2 %0,1 %104 0008 %
AlfaTV1,4 %1,9 %607 00050 %
Muut1,8 %1,9 %281 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 198 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.