Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 18-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 227 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,5 %11,0 %784 00056 %
Yle TV27,5 %4,8 %660 00047 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,4 %348 00025 %
Yle yhteensä22,5 %17,2 %955 00068 %
MTV321,8 %26,5 %912 00065 %
Sub6,0 %5,8 %601 00043 %
AVA1,9 %2,1 %354 00025 %
C More Total3,8 %4,1 %181 00013 %
MTV yhteensä33,5 %38,4 %1 050 00075 %
Nelonen13,1 %17,5 %782 00056 %
Jim3,5 %3,3 %432 00031 %
Liv2,3 %2,2 %364 00026 %
Hero1,0 %1,3 %240 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,9 %24,3 %918 00065 %
TV53,4 %3,3 %479 00034 %
Kutonen3,5 %2,9 %380 00027 %
Frii1,6 %1,4 %198 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %12 0001 %
TLC2,2 %1,7 %256 00018 %
Warner Bros. Discovery11,2 %9,9 %712 00051 %
STAR Channel4,4 %3,5 %344 00024 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %291 00021 %
Disney Finland7,3 %5,4 %484 00034 %
Paramount Network0,7 %0,7 %128 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %100 0007 %
Muut5,0 %4,2 %328 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 227 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.