Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 1-25/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 214 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,0 %6,7 %611 00043 %
Yle TV230,3 %32,3 %829 00059 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,3 %297 00021 %
Yle yhteensä39,7 %40,2 %994 00071 %
MTV319,1 %24,1 %809 00058 %
Sub4,2 %3,0 %460 00033 %
AVA1,7 %2,1 %298 00021 %
C More Total2,7 %2,5 %126 0009 %
MTV yhteensä27,6 %31,6 %930 00066 %
Nelonen6,7 %6,9 %617 00044 %
Jim2,6 %2,6 %363 00026 %
Liv2,3 %2,4 %308 00022 %
Hero0,9 %0,9 %200 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %12,8 %784 00056 %
TV52,8 %2,8 %391 00028 %
Kutonen2,8 %2,2 %311 00022 %
Frii1,7 %1,3 %190 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %9 0001 %
TLC1,9 %1,4 %199 00014 %
Discovery Networks Finland9,4 %7,9 %598 00042 %
FOX4,2 %3,2 %319 00023 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %241 00017 %
Disney Finland6,8 %4,8 %437 00031 %
Paramount Network0,5 %0,5 %116 0008 %
AlfaTV0,2 %0,3 %95 0007 %
Muut3,3 %1,9 %267 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 214 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.