Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 1-25/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,5 %17,7 %1 533 00059 %
Yle TV224,8 %28,5 %1 686 00065 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,0 %966 00037 %
Yle yhteensä48,7 %48,2 %1 930 00074 %
MTV317,1 %22,1 %1 667 00064 %
Sub3,2 %2,9 %1 089 00042 %
AVA1,1 %1,0 %659 00025 %
C More Total2,5 %2,2 %320 00012 %
MTV yhteensä23,9 %28,1 %1 823 00070 %
Nelonen6,1 %6,8 %1 352 00052 %
Jim2,2 %2,0 %862 00033 %
Liv1,3 %1,3 %706 00027 %
Hero0,9 %1,0 %588 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,0 %1 556 00060 %
TV52,0 %1,9 %927 00035 %
Kutonen2,8 %1,9 %797 00031 %
Frii1,4 %1,3 %519 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC0,9 %0,6 %442 00017 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,0 %1 253 00048 %
STAR Channel2,6 %1,9 %741 00028 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %646 00025 %
Disney Finland5,3 %3,5 %989 00038 %
Paramount Network0,3 %0,2 %182 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %472 00018 %
Muut3,2 %2,0 %507 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 194 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.