Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 5-8/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 071 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %24,3 %1 683 00069 %
Yle TV216,6 %9,1 %1 599 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %1 138 00047 %
Yle yhteensä44,8 %36,4 %1 857 00076 %
MTV314,5 %20,3 %1 680 00069 %
Sub4,1 %4,7 %1 283 00053 %
AVA1,4 %1,4 %810 00033 %
C More Total1,5 %2,0 %305 00013 %
MTV yhteensä21,5 %28,4 %1 830 00075 %
Nelonen6,4 %9,1 %1 523 00063 %
Jim2,9 %3,0 %1 041 00043 %
Liv1,4 %1,8 %928 00038 %
Hero1,2 %1,6 %765 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %15,5 %1 701 00070 %
TV52,9 %3,2 %1 141 00047 %
Kutonen3,8 %3,4 %1 023 00042 %
Frii1,2 %1,3 %624 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %59 0002 %
TLC0,8 %0,7 %560 00023 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,4 %1 433 00059 %
STAR Channel3,0 %2,7 %818 00034 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %852 00035 %
Disney Finland6,6 %5,2 %1 143 00047 %
Paramount Network0,5 %0,3 %250 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %577 00024 %
Muut5,1 %5,0 %690 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 071 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.