Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 427 000
Viikot: 1-8/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 079 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %25,2 %1 686 00069 %
Yle TV217,1 %10,1 %1 603 00066 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,1 %1 158 00048 %
Yle yhteensä45,7 %38,5 %1 861 00077 %
MTV314,1 %20,2 %1 697 00070 %
Sub4,2 %4,9 %1 317 00054 %
AVA1,3 %1,3 %824 00034 %
C More Total1,3 %1,6 %297 00012 %
MTV yhteensä20,9 %28,0 %1 842 00076 %
Nelonen5,9 %8,2 %1 520 00063 %
Jim3,1 %2,9 %1 095 00045 %
Liv1,4 %1,8 %924 00038 %
Hero1,1 %1,4 %784 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %14,3 %1 705 00070 %
TV53,2 %2,9 %1 150 00047 %
Kutonen3,7 %3,3 %1 043 00043 %
Frii1,3 %1,3 %647 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %58 0002 %
TLC0,8 %0,7 %579 00024 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,9 %1 460 00060 %
STAR Channel2,9 %2,7 %833 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %860 00035 %
Disney Finland6,5 %5,2 %1 155 00048 %
Paramount Network0,5 %0,4 %254 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %604 00025 %
Muut4,9 %4,9 %670 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 079 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.