Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2021
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
Viikot: 1-8/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 412 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %26,6 %1 927 00072 %
Yle TV214,2 %7,7 %1 773 00066 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,6 %1 275 00048 %
Yle yhteensä46,0 %37,9 %2 160 00080 %
MTV319,3 %26,3 %1 994 00074 %
Sub2,9 %3,1 %1 286 00048 %
AVA2,2 %2,1 %971 00036 %
C More Total0,6 %0,5 %229 0009 %
MTV yhteensä25,0 %31,9 %2 146 00080 %
Nelonen6,7 %9,3 %1 687 00063 %
Jim2,1 %2,0 %1 006 00038 %
Liv2,4 %2,6 %1 090 00041 %
Hero1,0 %1,2 %739 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,1 %1 922 00072 %
TV52,5 %2,3 %1 148 00043 %
Kutonen1,3 %1,2 %760 00028 %
Frii2,0 %2,0 %684 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC2,6 %2,0 %752 00028 %
Discovery Networks Finland8,9 %7,7 %1 527 00057 %
STAR Channel1,9 %1,9 %731 00027 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %691 00026 %
Disney Finland3,9 %3,4 %1 063 00040 %
Paramount Network0,4 %0,2 %215 0008 %
AlfaTV0,9 %1,2 %584 00022 %
Muut3,1 %2,9 %625 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 412 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.