Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 223 000
Viikot: 1-12/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 201 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,2 %33,1 %1 186 00097 %
Yle TV216,5 %9,1 %1 100 00090 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,1 %972 00079 %
Yle yhteensä55,9 %46,3 %1 194 00098 %
MTV317,9 %25,5 %1 140 00093 %
Sub1,8 %2,6 %765 00063 %
AVA1,5 %1,4 %626 00051 %
C More Total0,8 %0,9 %170 00014 %
MTV yhteensä21,9 %30,4 %1 160 00095 %
Nelonen4,6 %6,5 %971 00079 %
Jim1,8 %1,7 %682 00056 %
Liv1,3 %1,5 %666 00054 %
Hero0,7 %1,0 %511 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %10,8 %1 044 00085 %
TV51,6 %1,7 %736 00060 %
Kutonen1,6 %1,1 %548 00045 %
Frii1,5 %1,8 %491 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC1,8 %1,3 %475 00039 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,3 %883 00072 %
STAR Channel1,0 %1,1 %462 00038 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %527 00043 %
Disney Finland3,4 %2,7 %675 00055 %
Paramount Network0,2 %0,1 %107 0009 %
AlfaTV1,3 %1,8 %619 00051 %
Muut1,9 %2,0 %296 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 201 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.