Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 1-30/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 148 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,0 %30,3 %1 114 00091 %
Yle TV215,9 %13,2 %1 000 00082 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,5 %818 00067 %
Yle yhteensä53,8 %46,9 %1 131 00092 %
MTV316,9 %24,0 %1 067 00087 %
Sub2,1 %2,7 %637 00052 %
AVA1,7 %1,4 %528 00043 %
C More Total1,1 %0,9 %160 00013 %
MTV yhteensä21,9 %29,1 %1 094 00089 %
Nelonen5,3 %6,8 %862 00070 %
Jim1,8 %1,3 %536 00044 %
Liv1,6 %1,8 %569 00047 %
Hero0,8 %0,9 %399 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %10,8 %941 00077 %
TV52,9 %2,3 %640 00052 %
Kutonen1,3 %0,8 %439 00036 %
Frii1,9 %2,1 %400 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC1,8 %1,3 %373 00030 %
Warner Bros. Discovery8,2 %6,7 %793 00065 %
STAR Channel1,3 %1,5 %395 00032 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %391 00032 %
Disney Finland3,6 %3,0 %553 00045 %
Paramount Network0,2 %0,1 %72 0006 %
AlfaTV1,4 %1,9 %512 00042 %
Muut1,6 %1,6 %234 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 148 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.