Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 1-43/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,5 %10,3 %719 00051 %
Yle TV215,0 %10,7 %749 00053 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %361 00026 %
Yle yhteensä28,2 %22,5 %956 00068 %
MTV317,2 %22,0 %838 00060 %
Sub5,9 %5,9 %589 00042 %
AVA2,3 %2,7 %358 00025 %
C More Total2,0 %2,1 %136 00010 %
MTV yhteensä27,3 %32,7 %981 00070 %
Nelonen11,1 %15,0 %762 00054 %
Jim3,5 %3,3 %437 00031 %
Liv2,8 %2,8 %404 00029 %
Hero1,1 %1,3 %250 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %22,5 %903 00064 %
TV53,8 %3,7 %479 00034 %
Kutonen3,6 %3,2 %385 00027 %
Frii1,7 %1,5 %204 00015 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %16 0001 %
TLC2,0 %1,6 %245 00017 %
Discovery Networks Finland11,6 %10,4 %701 00050 %
FOX5,2 %4,4 %377 00027 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %278 00020 %
Disney Finland8,2 %6,4 %497 00035 %
Paramount Network0,8 %0,7 %127 0009 %
AlfaTV0,3 %0,3 %118 0008 %
Muut5,5 %5,3 %350 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 198 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.