Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-43/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 307 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %23,0 %1 171 00084 %
Yle TV212,5 %9,9 %1 054 00076 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %795 00057 %
Yle yhteensä40,3 %35,7 %1 245 00090 %
MTV316,6 %22,0 %1 163 00084 %
Sub3,7 %4,1 %813 00058 %
AVA2,3 %2,3 %628 00045 %
C More Total1,3 %1,1 %184 00013 %
MTV yhteensä23,9 %29,5 %1 218 00088 %
Nelonen8,5 %11,5 %1 004 00072 %
Jim2,6 %2,4 %663 00048 %
Liv2,2 %2,4 %667 00048 %
Hero1,3 %1,5 %515 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,8 %1 121 00081 %
TV53,3 %2,9 %769 00055 %
Kutonen3,1 %2,5 %631 00045 %
Frii2,0 %1,8 %490 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %35 0003 %
TLC1,7 %1,3 %409 00029 %
Warner Bros. Discovery10,6 %8,9 %974 00070 %
STAR Channel2,5 %2,0 %505 00036 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %529 00038 %
Disney Finland5,3 %4,0 %715 00051 %
Paramount Network0,3 %0,3 %150 00011 %
AlfaTV0,5 %0,6 %363 00026 %
Muut4,7 %3,5 %352 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 307 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.