Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-47/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 307 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %23,0 %1 173 00084 %
Yle TV212,1 %9,6 %1 054 00076 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %793 00057 %
Yle yhteensä39,9 %35,4 %1 246 00090 %
MTV316,7 %22,1 %1 165 00084 %
Sub3,7 %4,1 %817 00059 %
AVA2,3 %2,3 %633 00045 %
C More Total1,3 %1,2 %189 00014 %
MTV yhteensä24,1 %29,7 %1 220 00088 %
Nelonen8,6 %11,7 %1 006 00072 %
Jim2,6 %2,4 %669 00048 %
Liv2,2 %2,3 %667 00048 %
Hero1,3 %1,6 %516 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,9 %1 122 00081 %
TV53,4 %3,0 %773 00056 %
Kutonen3,2 %2,6 %634 00046 %
Frii2,0 %1,7 %492 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %35 0002 %
TLC1,7 %1,4 %413 00030 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,1 %976 00070 %
STAR Channel2,5 %2,0 %507 00036 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %528 00038 %
Disney Finland5,3 %4,0 %716 00051 %
Paramount Network0,3 %0,2 %152 00011 %
AlfaTV0,5 %0,6 %367 00026 %
Muut4,8 %3,5 %354 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 307 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.