Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-47/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 026 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,0 %1 576 00065 %
Yle TV214,6 %11,5 %1 516 00062 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 042 00043 %
Yle yhteensä43,7 %38,2 %1 781 00073 %
MTV315,3 %20,7 %1 612 00066 %
Sub3,8 %4,5 %1 180 00049 %
AVA1,6 %1,6 %783 00032 %
C More Total2,1 %2,1 %328 00014 %
MTV yhteensä22,8 %28,8 %1 770 00073 %
Nelonen7,2 %9,7 %1 436 00059 %
Jim2,9 %2,7 %974 00040 %
Liv1,4 %1,6 %843 00035 %
Hero1,1 %1,4 %679 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,3 %1 614 00066 %
TV53,0 %2,8 %1 052 00043 %
Kutonen3,7 %3,0 %934 00038 %
Frii1,4 %1,4 %592 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %44 0002 %
TLC0,9 %0,7 %508 00021 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,4 %1 354 00056 %
STAR Channel2,9 %2,4 %770 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %752 00031 %
Disney Finland6,2 %4,7 %1 048 00043 %
Paramount Network0,5 %0,4 %219 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %558 00023 %
Muut4,4 %3,9 %597 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 026 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.