Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 1-4/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 183 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %28,8 %1 717 00066 %
Yle TV214,0 %9,0 %1 644 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %1 146 00044 %
Yle yhteensä44,9 %40,7 %1 932 00074 %
MTV313,1 %18,2 %1 646 00063 %
Sub4,0 %4,6 %1 295 00049 %
AVA2,0 %1,9 %886 00034 %
C More Total1,5 %1,2 %339 00013 %
MTV yhteensä20,5 %25,9 %1 857 00071 %
Nelonen5,8 %7,1 %1 564 00060 %
Jim3,2 %3,3 %1 118 00043 %
Liv1,3 %1,6 %947 00036 %
Hero1,2 %1,7 %727 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,6 %1 754 00067 %
TV52,9 %2,6 %1 208 00046 %
Kutonen3,8 %3,3 %1 023 00039 %
Frii1,6 %1,4 %713 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0001 %
TLC1,3 %1,1 %636 00024 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,1 %1 485 00057 %
STAR Channel2,9 %2,6 %846 00032 %
National Geographic Channel3,5 %2,7 %813 00031 %
Disney Finland6,5 %5,3 %1 149 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,7 %746 00028 %
Muut5,4 %4,2 %751 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 183 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.