Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
Viikot: 1-4/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,7 %15,0 %772 00055 %
Yle TV214,7 %9,5 %746 00053 %
Yle Teema&Fem2,1 %2,1 %382 00027 %
Yle yhteensä30,5 %26,6 %954 00068 %
MTV315,1 %19,2 %772 00055 %
Sub6,9 %8,2 %620 00044 %
AVA2,3 %2,3 %355 00025 %
C More Total1,3 %0,9 %136 00010 %
MTV yhteensä25,6 %30,5 %949 00067 %
Nelonen9,1 %11,1 %771 00055 %
Jim3,4 %3,2 %464 00033 %
Liv2,6 %2,9 %430 00030 %
Hero1,2 %1,4 %242 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,7 %894 00063 %
TV54,1 %4,1 %513 00036 %
Kutonen3,9 %3,7 %388 00027 %
Frii1,6 %1,6 %236 00017 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %9 0001 %
TLC3,0 %2,6 %281 00020 %
Discovery Networks Finland13,1 %12,2 %725 00051 %
FOX5,1 %4,1 %402 00028 %
National Geographic Channel3,9 %3,0 %263 00019 %
Disney Finland9,0 %7,1 %509 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,5 %176 00012 %
Muut5,8 %4,8 %380 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 167 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.