Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 1-4/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 321 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %26,7 %1 200 00087 %
Yle TV210,8 %7,4 %1 072 00078 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %861 00062 %
Yle yhteensä39,7 %37,0 %1 259 00091 %
MTV314,4 %19,1 %1 170 00085 %
Sub4,2 %4,8 %849 00061 %
AVA3,0 %3,0 %716 00052 %
C More Total1,0 %0,6 %195 00014 %
MTV yhteensä22,7 %27,6 %1 228 00089 %
Nelonen6,7 %8,1 %1 049 00076 %
Jim3,3 %3,4 %751 00054 %
Liv1,9 %1,9 %715 00052 %
Hero1,5 %2,1 %564 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,5 %1 155 00084 %
TV53,4 %2,9 %852 00062 %
Kutonen3,6 %3,0 %681 00049 %
Frii2,2 %1,8 %551 00040 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %33 0002 %
TLC2,4 %2,5 %471 00034 %
Discovery Networks Finland12,4 %10,8 %1 013 00073 %
FOX2,3 %1,8 %524 00038 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %569 00041 %
Disney Finland5,2 %4,0 %747 00054 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,0 %514 00037 %
Muut6,1 %4,3 %433 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 321 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.