Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 1-8/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 216 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %28,4 %1 729 00066 %
Yle TV218,4 %8,9 %1 702 00065 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 155 00044 %
Yle yhteensä46,8 %40,0 %1 970 00075 %
MTV312,7 %19,0 %1 683 00064 %
Sub3,4 %4,4 %1 269 00048 %
AVA1,7 %1,8 %870 00033 %
C More Total1,6 %1,6 %360 00014 %
MTV yhteensä19,4 %26,8 %1 875 00072 %
Nelonen5,4 %7,6 %1 543 00059 %
Jim2,6 %3,0 %1 061 00041 %
Liv1,2 %1,5 %919 00035 %
Hero1,0 %1,5 %712 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %13,6 %1 739 00066 %
TV56,3 %3,6 %1 353 00052 %
Kutonen3,1 %3,0 %1 002 00038 %
Frii1,4 %1,4 %688 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %35 0001 %
TLC1,2 %1,1 %626 00024 %
Warner Bros. Discovery12,5 %9,5 %1 585 00060 %
STAR Channel2,6 %2,5 %835 00032 %
National Geographic Channel3,2 %2,6 %812 00031 %
Disney Finland5,8 %5,1 %1 143 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,6 %733 00028 %
Muut4,8 %4,4 %767 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 216 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.