Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 5-8/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 650 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %27,7 %3 611 00068 %
Yle TV221,4 %7,8 %3 607 00068 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %2 385 00045 %
Yle yhteensä48,7 %38,0 %4 177 00079 %
MTV314,9 %23,0 %3 637 00068 %
Sub2,6 %3,4 %2 385 00045 %
AVA1,9 %2,0 %1 822 00034 %
C More Total1,1 %1,3 %612 00012 %
MTV yhteensä20,4 %29,6 %3 944 00074 %
Nelonen5,9 %9,5 %3 211 00060 %
Jim1,7 %2,0 %1 906 00036 %
Liv1,5 %1,8 %1 920 00036 %
Hero0,8 %1,2 %1 336 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %14,6 %3 614 00068 %
TV57,9 %4,1 %2 931 00055 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 701 00032 %
Frii1,4 %1,6 %1 341 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %53 0001 %
TLC2,0 %2,2 %1 332 00025 %
Warner Bros. Discovery13,3 %9,8 %3 400 00064 %
STAR Channel1,9 %2,0 %1 501 00028 %
National Geographic Channel2,1 %1,9 %1 422 00027 %
Disney Finland4,0 %3,9 %2 105 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %1,5 %1 387 00026 %
Muut3,2 %3,3 %1 428 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 650 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.