Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 311 000
Viikot: 1-8/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 601 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %28,4 %3 599 00068 %
Yle TV217,1 %7,8 %3 486 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %2 377 00045 %
Yle yhteensä46,9 %38,9 %4 112 00077 %
MTV315,2 %21,9 %3 576 00067 %
Sub3,1 %3,7 %2 457 00046 %
AVA2,1 %2,2 %1 852 00035 %
C More Total1,1 %1,0 %589 00011 %
MTV yhteensä21,4 %28,8 %3 928 00074 %
Nelonen6,0 %8,5 %3 232 00061 %
Jim2,2 %2,4 %2 024 00038 %
Liv1,7 %1,9 %1 966 00037 %
Hero1,0 %1,4 %1 380 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %14,2 %3 633 00068 %
TV55,4 %3,3 %2 650 00050 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 755 00033 %
Frii1,7 %1,6 %1 389 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %54 0001 %
TLC2,2 %2,3 %1 349 00025 %
Discovery Networks Finland11,8 %9,6 %3 207 00060 %
FOX2,1 %2,0 %1 534 00029 %
National Geographic Channel2,4 %2,0 %1 435 00027 %
Disney Finland4,5 %4,0 %2 134 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,7 %1 428 00027 %
Muut3,7 %3,3 %1 405 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 601 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.