Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 1-8/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 075 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %28,7 %1 674 00069 %
Yle TV218,4 %8,9 %1 615 00066 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %1 115 00046 %
Yle yhteensä46,9 %40,3 %1 866 00076 %
MTV312,7 %18,9 %1 605 00066 %
Sub3,4 %4,4 %1 215 00050 %
AVA1,7 %1,8 %851 00035 %
C More Total1,6 %1,6 %344 00014 %
MTV yhteensä19,3 %26,7 %1 775 00073 %
Nelonen5,3 %7,5 %1 466 00060 %
Jim2,6 %3,0 %1 035 00042 %
Liv1,2 %1,5 %899 00037 %
Hero1,0 %1,5 %704 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %13,5 %1 653 00068 %
TV56,2 %3,6 %1 305 00053 %
Kutonen3,2 %3,0 %982 00040 %
Frii1,4 %1,4 %678 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %35 0001 %
TLC1,2 %1,1 %618 00025 %
Warner Bros. Discovery12,6 %9,4 %1 523 00062 %
STAR Channel2,5 %2,4 %799 00033 %
National Geographic Channel3,2 %2,6 %799 00033 %
Disney Finland5,7 %5,0 %1 104 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,6 %727 00030 %
Muut4,8 %4,4 %731 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 075 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.