Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 1-13/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 903 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %28,7 %1 537 00063 %
Yle TV216,6 %8,7 %1 462 00060 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 008 00041 %
Yle yhteensä47,0 %40,2 %1 705 00070 %
MTV313,6 %19,5 %1 486 00061 %
Sub3,4 %4,3 %1 106 00045 %
AVA1,6 %1,7 %772 00032 %
C More Total1,8 %2,0 %324 00013 %
MTV yhteensä20,4 %27,5 %1 642 00067 %
Nelonen5,4 %7,7 %1 328 00054 %
Jim2,6 %2,8 %945 00039 %
Liv1,2 %1,4 %809 00033 %
Hero1,1 %1,5 %641 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %13,4 %1 505 00062 %
TV54,9 %3,1 %1 112 00046 %
Kutonen3,1 %2,9 %891 00037 %
Frii1,3 %1,3 %607 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0001 %
TLC1,1 %1,0 %550 00023 %
Warner Bros. Discovery11,0 %8,7 %1 345 00055 %
STAR Channel2,5 %2,3 %731 00030 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %726 00030 %
Disney Finland5,7 %4,8 %1 008 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,7 %675 00028 %
Muut5,3 %5,0 %687 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 903 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.