Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 248 000
Viikot: 1-13/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 118 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,3 %36,0 %1 107 00089 %
Yle TV215,8 %7,1 %1 025 00082 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %884 00071 %
Yle yhteensä55,7 %46,5 %1 113 00089 %
MTV317,2 %24,4 %1 052 00084 %
Sub1,5 %1,8 %674 00054 %
AVA1,9 %1,7 %634 00051 %
C More Total1,0 %1,0 %157 00013 %
MTV yhteensä21,5 %28,9 %1 073 00086 %
Nelonen4,4 %6,7 %906 00073 %
Jim1,7 %1,6 %652 00052 %
Liv1,2 %1,3 %628 00050 %
Hero0,8 %1,1 %459 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,0 %10,7 %975 00078 %
TV52,8 %1,8 %720 00058 %
Kutonen1,3 %1,1 %524 00042 %
Frii1,6 %1,6 %507 00041 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC1,9 %2,0 %461 00037 %
Warner Bros. Discovery7,9 %6,6 %856 00069 %
STAR Channel0,9 %1,1 %420 00034 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %482 00039 %
Disney Finland2,9 %2,6 %627 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,1 %2,9 %673 00054 %
Muut2,3 %2,3 %337 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 118 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.