Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 1-13/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 033 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %28,4 %1 590 00061 %
Yle TV216,7 %8,7 %1 544 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 042 00040 %
Yle yhteensä46,8 %39,9 %1 803 00069 %
MTV313,6 %19,5 %1 564 00060 %
Sub3,5 %4,4 %1 160 00044 %
AVA1,6 %1,7 %791 00030 %
C More Total1,8 %2,0 %339 00013 %
MTV yhteensä20,5 %27,6 %1 737 00066 %
Nelonen5,6 %7,8 %1 400 00053 %
Jim2,6 %2,9 %970 00037 %
Liv1,2 %1,4 %830 00032 %
Hero1,1 %1,5 %650 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,5 %1 585 00060 %
TV54,9 %3,1 %1 155 00044 %
Kutonen3,1 %2,9 %911 00035 %
Frii1,3 %1,3 %618 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0001 %
TLC1,1 %1,0 %560 00021 %
Warner Bros. Discovery10,9 %8,7 %1 401 00053 %
STAR Channel2,5 %2,4 %764 00029 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %739 00028 %
Disney Finland5,7 %4,9 %1 045 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,6 %682 00026 %
Muut5,2 %5,0 %722 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 033 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.