Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 1-17/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 191 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %28,1 %1 697 00065 %
Yle TV215,4 %8,5 %1 638 00063 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %1 109 00042 %
Yle yhteensä45,8 %39,4 %1 925 00073 %
MTV314,0 %19,7 %1 699 00065 %
Sub3,7 %4,5 %1 249 00048 %
AVA1,6 %1,6 %848 00032 %
C More Total1,9 %2,4 %375 00014 %
MTV yhteensä21,2 %28,2 %1 882 00072 %
Nelonen5,8 %8,0 %1 514 00058 %
Jim2,7 %2,8 %1 037 00040 %
Liv1,2 %1,4 %879 00034 %
Hero1,0 %1,4 %693 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,6 %1 712 00065 %
TV54,6 %3,2 %1 213 00046 %
Kutonen3,0 %2,7 %961 00037 %
Frii1,3 %1,3 %660 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0001 %
TLC1,1 %1,0 %591 00023 %
Discovery Networks Finland10,6 %8,7 %1 487 00057 %
FOX2,5 %2,3 %815 00031 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %789 00030 %
Disney Finland5,8 %4,8 %1 120 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,7 %726 00028 %
Muut5,5 %5,2 %780 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 191 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.