Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 196 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %27,3 %1 688 00064 %
Yle TV214,0 %8,2 %1 613 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 087 00041 %
Yle yhteensä44,4 %38,2 %1 914 00073 %
MTV315,8 %22,0 %1 728 00066 %
Sub3,5 %4,2 %1 220 00047 %
AVA1,6 %1,5 %830 00032 %
C More Total2,2 %2,8 %384 00015 %
MTV yhteensä23,2 %30,5 %1 902 00073 %
Nelonen5,7 %7,6 %1 488 00057 %
Jim2,7 %2,7 %1 019 00039 %
Liv1,2 %1,4 %855 00033 %
Hero1,0 %1,4 %676 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,0 %1 692 00065 %
TV54,4 %3,2 %1 184 00045 %
Kutonen2,9 %2,6 %941 00036 %
Frii1,3 %1,2 %643 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0001 %
TLC1,0 %0,9 %582 00022 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,4 %1 466 00056 %
STAR Channel2,5 %2,2 %792 00030 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %777 00030 %
Disney Finland5,7 %4,6 %1 097 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,6 %714 00027 %
Muut5,4 %4,9 %768 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 196 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.