Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,2 %13,6 %755 00053 %
Yle TV214,1 %8,2 %734 00052 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,8 %352 00025 %
Yle yhteensä29,2 %23,7 %958 00068 %
MTV319,7 %25,4 %840 00059 %
Sub5,3 %6,0 %560 00040 %
AVA2,3 %2,2 %340 00024 %
C More Total2,3 %2,9 %150 00011 %
MTV yhteensä29,6 %36,6 %973 00069 %
Nelonen8,5 %10,9 %731 00052 %
Jim2,9 %2,8 %411 00029 %
Liv2,4 %2,5 %388 00027 %
Hero1,0 %1,3 %230 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,5 %872 00062 %
TV56,2 %4,8 %528 00037 %
Kutonen2,9 %2,8 %346 00024 %
Frii1,4 %1,3 %204 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC2,9 %2,5 %262 00019 %
Warner Bros. Discovery13,7 %11,7 %710 00050 %
STAR Channel4,7 %3,8 %368 00026 %
National Geographic Channel3,0 %2,3 %249 00018 %
Disney Finland7,7 %6,1 %476 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,5 %159 00011 %
Muut5,3 %4,9 %379 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 189 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.