Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
Viikot: 1-17/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,3 %14,4 %756 00054 %
Yle TV215,7 %9,0 %751 00053 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,0 %369 00026 %
Yle yhteensä31,0 %25,4 %964 00068 %
MTV316,8 %21,8 %814 00058 %
Sub5,5 %6,6 %571 00040 %
AVA2,3 %2,3 %348 00025 %
C More Total1,7 %2,2 %142 00010 %
MTV yhteensä26,4 %32,9 %955 00068 %
Nelonen8,8 %11,7 %748 00053 %
Jim3,0 %2,9 %420 00030 %
Liv2,5 %2,7 %403 00029 %
Hero1,1 %1,4 %242 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,8 %888 00063 %
TV56,5 %4,9 %540 00038 %
Kutonen3,0 %3,0 %356 00025 %
Frii1,5 %1,5 %211 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC2,9 %2,5 %264 00019 %
Warner Bros. Discovery14,3 %12,1 %719 00051 %
STAR Channel4,7 %4,1 %378 00027 %
National Geographic Channel3,1 %2,4 %254 00018 %
Disney Finland7,8 %6,5 %489 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,5 %165 00012 %
Muut5,5 %5,3 %386 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 182 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.