Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 1-17/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 050 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %28,3 %1 640 00067 %
Yle TV215,3 %8,6 %1 548 00063 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %1 075 00044 %
Yle yhteensä46,0 %39,7 %1 820 00075 %
MTV314,0 %19,6 %1 613 00066 %
Sub3,6 %4,5 %1 188 00049 %
AVA1,6 %1,6 %826 00034 %
C More Total1,9 %2,4 %358 00015 %
MTV yhteensä21,1 %28,1 %1 777 00073 %
Nelonen5,6 %7,9 %1 432 00059 %
Jim2,7 %2,8 %1 010 00041 %
Liv1,2 %1,4 %856 00035 %
Hero1,0 %1,4 %682 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,5 %1 623 00067 %
TV54,6 %3,2 %1 167 00048 %
Kutonen3,0 %2,7 %940 00039 %
Frii1,3 %1,3 %648 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0001 %
TLC1,1 %1,0 %581 00024 %
Discovery Networks Finland10,6 %8,7 %1 427 00058 %
FOX2,5 %2,2 %777 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %772 00032 %
Disney Finland5,7 %4,7 %1 077 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,7 %719 00029 %
Muut5,5 %5,2 %743 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 050 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.