Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
Viikot: 1-17/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %28,2 %3 402 00069 %
Yle TV213,9 %7,5 %3 161 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %2 212 00045 %
Yle yhteensä45,7 %38,5 %3 793 00076 %
MTV316,6 %22,7 %3 419 00069 %
Sub3,1 %3,7 %2 307 00047 %
AVA2,2 %2,0 %1 783 00036 %
C More Total1,3 %1,5 %583 00012 %
MTV yhteensä23,2 %29,9 %3 717 00075 %
Nelonen6,3 %9,1 %3 003 00061 %
Jim2,3 %2,2 %1 923 00039 %
Liv1,6 %1,8 %1 845 00037 %
Hero1,0 %1,3 %1 300 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %14,4 %3 391 00068 %
TV54,1 %3,0 %2 302 00046 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 633 00033 %
Frii1,7 %1,6 %1 305 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0001 %
TLC2,1 %2,1 %1 270 00026 %
Warner Bros. Discovery10,4 %8,9 %2 878 00058 %
STAR Channel2,0 %1,9 %1 446 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 365 00028 %
Disney Finland4,5 %3,7 %2 023 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %1 399 00028 %
Muut4,1 %3,8 %1 344 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 260 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.