Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-17/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 304 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %25,7 %1 180 00085 %
Yle TV212,6 %7,6 %1 063 00077 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %809 00059 %
Yle yhteensä40,8 %36,1 %1 240 00090 %
MTV315,3 %20,6 %1 149 00083 %
Sub3,8 %4,5 %813 00059 %
AVA2,5 %2,5 %665 00048 %
C More Total1,3 %1,4 %217 00016 %
MTV yhteensä22,9 %28,9 %1 205 00087 %
Nelonen7,3 %10,0 %1 023 00074 %
Jim2,6 %2,8 %696 00050 %
Liv1,8 %1,9 %664 00048 %
Hero1,3 %1,6 %511 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,3 %1 125 00081 %
TV54,9 %3,5 %831 00060 %
Kutonen2,8 %2,4 %627 00045 %
Frii2,0 %1,7 %508 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %31 0002 %
TLC2,1 %2,1 %435 00031 %
Discovery Networks Finland12,3 %10,3 %990 00072 %
FOX2,1 %1,8 %498 00036 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %537 00039 %
Disney Finland4,9 %3,8 %715 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %479 00035 %
Muut5,9 %4,7 %453 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 304 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.