Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 304 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %25,0 %1 175 00085 %
Yle TV211,4 %7,3 %1 048 00076 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %798 00058 %
Yle yhteensä39,5 %35,1 %1 235 00089 %
MTV316,9 %22,5 %1 154 00083 %
Sub3,7 %4,2 %797 00058 %
AVA2,5 %2,4 %652 00047 %
C More Total1,6 %1,8 %218 00016 %
MTV yhteensä24,7 %30,9 %1 209 00087 %
Nelonen7,1 %9,5 %1 008 00073 %
Jim2,6 %2,6 %689 00050 %
Liv1,9 %1,9 %654 00047 %
Hero1,2 %1,6 %506 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,6 %1 119 00081 %
TV54,7 %3,5 %813 00059 %
Kutonen2,7 %2,3 %619 00045 %
Frii1,9 %1,6 %496 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %31 0002 %
TLC2,0 %2,0 %432 00031 %
Warner Bros. Discovery12,0 %10,0 %980 00071 %
STAR Channel2,2 %1,8 %491 00036 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %525 00038 %
Disney Finland4,9 %3,8 %705 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %470 00034 %
Muut5,8 %4,5 %447 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 304 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.