Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 1-21/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 056 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %27,6 %1 631 00067 %
Yle TV213,9 %8,2 %1 523 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %1 057 00043 %
Yle yhteensä44,6 %38,5 %1 808 00074 %
MTV315,8 %21,9 %1 641 00067 %
Sub3,4 %4,2 %1 161 00048 %
AVA1,6 %1,5 %811 00033 %
C More Total2,2 %2,8 %367 00015 %
MTV yhteensä23,1 %30,4 %1 797 00074 %
Nelonen5,5 %7,5 %1 408 00058 %
Jim2,7 %2,7 %993 00041 %
Liv1,2 %1,4 %833 00034 %
Hero1,0 %1,4 %666 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %12,9 %1 604 00066 %
TV54,4 %3,2 %1 140 00047 %
Kutonen2,9 %2,6 %921 00038 %
Frii1,3 %1,3 %632 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0001 %
TLC1,0 %0,9 %572 00023 %
Warner Bros. Discovery10,3 %8,4 %1 409 00058 %
STAR Channel2,4 %2,1 %757 00031 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %761 00031 %
Disney Finland5,7 %4,5 %1 056 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %707 00029 %
Muut5,4 %4,9 %733 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 056 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.