Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 1-26/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 962 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %27,3 %1 543 00063 %
Yle TV213,8 %8,9 %1 447 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 001 00041 %
Yle yhteensä44,7 %38,9 %1 717 00070 %
MTV315,7 %21,6 %1 556 00064 %
Sub3,5 %4,2 %1 101 00045 %
AVA1,7 %1,5 %770 00032 %
C More Total2,1 %2,5 %339 00014 %
MTV yhteensä22,9 %29,8 %1 710 00070 %
Nelonen5,6 %7,6 %1 336 00055 %
Jim2,8 %2,7 %937 00038 %
Liv1,2 %1,4 %792 00032 %
Hero1,0 %1,4 %634 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,1 %1 526 00063 %
TV54,2 %3,1 %1 066 00044 %
Kutonen3,0 %2,6 %873 00036 %
Frii1,3 %1,2 %597 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC1,0 %1,0 %538 00022 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,4 %1 327 00054 %
STAR Channel2,5 %2,1 %718 00029 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %721 00030 %
Disney Finland5,7 %4,5 %1 001 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %669 00027 %
Muut5,3 %4,6 %683 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 962 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.