Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 1-26/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 165 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,1 %34,5 %1 149 00092 %
Yle TV212,7 %7,4 %1 036 00083 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,3 %898 00072 %
Yle yhteensä53,5 %45,2 %1 158 00093 %
MTV318,7 %25,5 %1 100 00088 %
Sub1,6 %1,9 %690 00055 %
AVA1,9 %1,5 %642 00051 %
C More Total1,0 %1,1 %161 00013 %
MTV yhteensä23,2 %30,0 %1 120 00090 %
Nelonen4,7 %7,0 %926 00074 %
Jim2,0 %1,6 %660 00053 %
Liv1,2 %1,4 %635 00051 %
Hero0,8 %1,1 %467 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %11,1 %1 004 00080 %
TV52,5 %1,9 %717 00057 %
Kutonen1,3 %1,0 %513 00041 %
Frii1,6 %1,6 %501 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,8 %1,8 %451 00036 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,5 %859 00069 %
STAR Channel0,9 %1,0 %415 00033 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %482 00039 %
Disney Finland3,0 %2,5 %626 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %3,0 %682 00055 %
Muut2,2 %2,2 %339 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 165 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.