Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 1-26/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 339 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %27,0 %3 308 00062 %
Yle TV212,7 %7,7 %3 129 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 110 00040 %
Yle yhteensä44,2 %37,5 %3 791 00071 %
MTV318,2 %24,4 %3 452 00065 %
Sub3,1 %3,6 %2 241 00042 %
AVA2,2 %1,9 %1 693 00032 %
C More Total1,4 %1,6 %591 00011 %
MTV yhteensä24,9 %31,5 %3 770 00071 %
Nelonen6,5 %8,8 %2 947 00055 %
Jim2,3 %2,2 %1 825 00034 %
Liv1,7 %1,8 %1 754 00033 %
Hero1,0 %1,3 %1 228 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %14,1 %3 348 00063 %
TV53,9 %3,0 %2 190 00041 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 550 00029 %
Frii1,6 %1,5 %1 219 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC2,1 %2,1 %1 197 00023 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,7 %2 780 00052 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 389 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 289 00024 %
Disney Finland4,5 %3,7 %1 941 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %1 318 00025 %
Muut4,0 %3,4 %1 302 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 339 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.