Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 1-26/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 096 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %27,0 %1 596 00061 %
Yle TV214,0 %8,9 %1 534 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 028 00039 %
Yle yhteensä44,5 %38,7 %1 818 00069 %
MTV315,7 %21,6 %1 636 00062 %
Sub3,6 %4,3 %1 157 00044 %
AVA1,6 %1,5 %788 00030 %
C More Total2,1 %2,5 %356 00014 %
MTV yhteensä23,0 %29,9 %1 809 00069 %
Nelonen5,8 %7,7 %1 413 00054 %
Jim2,8 %2,7 %961 00037 %
Liv1,2 %1,4 %812 00031 %
Hero1,0 %1,4 %644 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %13,2 %1 610 00061 %
TV54,2 %3,2 %1 107 00042 %
Kutonen2,9 %2,6 %893 00034 %
Frii1,3 %1,2 %607 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC1,0 %1,0 %549 00021 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,4 %1 383 00053 %
STAR Channel2,5 %2,2 %752 00029 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %736 00028 %
Disney Finland5,8 %4,6 %1 040 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %675 00026 %
Muut5,2 %4,6 %717 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 096 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.