Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 1-30/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 151 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %26,7 %1 629 00062 %
Yle TV214,8 %10,4 %1 577 00060 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 051 00040 %
Yle yhteensä45,2 %39,8 %1 863 00071 %
MTV315,2 %21,0 %1 659 00063 %
Sub3,6 %4,3 %1 181 00045 %
AVA1,6 %1,5 %793 00030 %
C More Total2,0 %2,3 %347 00013 %
MTV yhteensä22,4 %29,0 %1 838 00070 %
Nelonen5,9 %7,6 %1 440 00055 %
Jim2,8 %2,7 %980 00037 %
Liv1,2 %1,4 %829 00032 %
Hero1,0 %1,4 %658 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,2 %1 642 00063 %
TV54,0 %3,1 %1 116 00043 %
Kutonen2,9 %2,6 %907 00035 %
Frii1,3 %1,2 %618 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC1,1 %1,0 %561 00021 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,3 %1 404 00054 %
STAR Channel2,5 %2,2 %769 00029 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %753 00029 %
Disney Finland5,8 %4,6 %1 064 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %694 00027 %
Muut5,1 %4,4 %724 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 151 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.