Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 1-30/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 014 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %26,9 %1 577 00065 %
Yle TV214,7 %10,4 %1 490 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 024 00042 %
Yle yhteensä45,4 %40,1 %1 762 00072 %
MTV315,3 %20,9 %1 580 00065 %
Sub3,5 %4,2 %1 125 00046 %
AVA1,6 %1,5 %776 00032 %
C More Total2,0 %2,3 %330 00014 %
MTV yhteensä22,4 %28,9 %1 740 00071 %
Nelonen5,7 %7,5 %1 364 00056 %
Jim2,8 %2,7 %957 00039 %
Liv1,2 %1,4 %810 00033 %
Hero1,0 %1,4 %648 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,1 %1 558 00064 %
TV54,0 %3,0 %1 077 00044 %
Kutonen3,0 %2,6 %888 00036 %
Frii1,3 %1,3 %609 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC1,1 %1,0 %550 00023 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,3 %1 351 00055 %
STAR Channel2,5 %2,1 %734 00030 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %738 00030 %
Disney Finland5,7 %4,5 %1 024 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %688 00028 %
Muut5,2 %4,4 %690 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 014 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.