Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 1-30/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %26,7 %3 370 00063 %
Yle TV213,3 %8,8 %3 202 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 145 00040 %
Yle yhteensä44,6 %38,3 %3 877 00073 %
MTV317,7 %23,7 %3 488 00066 %
Sub3,2 %3,6 %2 290 00043 %
AVA2,2 %2,0 %1 703 00032 %
C More Total1,3 %1,5 %575 00011 %
MTV yhteensä24,4 %30,8 %3 822 00072 %
Nelonen6,4 %8,5 %2 976 00056 %
Jim2,4 %2,2 %1 860 00035 %
Liv1,7 %1,9 %1 786 00034 %
Hero1,0 %1,3 %1 253 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,9 %3 399 00064 %
TV53,7 %2,9 %2 206 00042 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 577 00030 %
Frii1,7 %1,6 %1 237 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0001 %
TLC2,1 %2,1 %1 218 00023 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,7 %2 821 00053 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 417 00027 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 312 00025 %
Disney Finland4,6 %3,7 %1 981 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %1 352 00025 %
Muut3,9 %3,3 %1 311 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 441 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.