Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 1-30/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %24,6 %1 145 00083 %
Yle TV211,9 %8,6 %1 019 00074 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %772 00056 %
Yle yhteensä39,8 %35,9 %1 210 00088 %
MTV316,4 %21,6 %1 120 00081 %
Sub3,9 %4,4 %776 00056 %
AVA2,6 %2,5 %631 00046 %
C More Total1,4 %1,5 %193 00014 %
MTV yhteensä24,3 %30,0 %1 179 00085 %
Nelonen7,1 %9,3 %972 00070 %
Jim2,7 %2,7 %658 00048 %
Liv1,9 %2,0 %634 00046 %
Hero1,3 %1,7 %488 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,7 %1 088 00079 %
TV54,4 %3,4 %777 00056 %
Kutonen2,8 %2,4 %601 00044 %
Frii1,9 %1,6 %474 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %28 0002 %
TLC2,0 %2,1 %415 00030 %
Warner Bros. Discovery11,8 %10,0 %950 00069 %
STAR Channel2,3 %1,9 %480 00035 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %499 00036 %
Disney Finland5,1 %3,9 %682 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %451 00033 %
Muut5,6 %4,2 %418 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 283 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.