Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
Viikot: 27-30/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 081 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,8 %3 013 00057 %
Yle TV217,8 %17,4 %2 982 00056 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,5 %1 894 00036 %
Yle yhteensä47,7 %44,8 %3 556 00067 %
MTV314,4 %19,0 %2 986 00056 %
Sub3,6 %3,9 %2 076 00039 %
AVA2,2 %2,1 %1 390 00026 %
C More Total0,7 %0,4 %379 0007 %
MTV yhteensä20,9 %25,4 %3 332 00063 %
Nelonen6,0 %6,6 %2 514 00047 %
Jim3,1 %2,7 %1 693 00032 %
Liv1,9 %2,2 %1 591 00030 %
Hero1,1 %1,5 %1 131 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,0 %2 969 00056 %
TV52,8 %2,6 %1 838 00035 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 404 00026 %
Frii1,8 %1,8 %1 061 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %32 0001 %
TLC2,1 %2,2 %1 101 00021 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,7 %2 449 00046 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 259 00024 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 168 00022 %
Disney Finland5,1 %3,8 %1 786 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,8 %1 259 00024 %
Muut3,5 %2,5 %1 084 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 081 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.