Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
Viikot: 27-30/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 005 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,5 %1 472 00056 %
Yle TV220,8 %21,3 %1 510 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %959 00037 %
Yle yhteensä50,0 %48,2 %1 729 00066 %
MTV312,1 %16,1 %1 445 00055 %
Sub3,7 %4,3 %1 076 00041 %
AVA1,5 %1,4 %655 00025 %
C More Total1,0 %0,6 %231 0009 %
MTV yhteensä18,3 %22,3 %1 626 00062 %
Nelonen6,3 %7,1 %1 272 00049 %
Jim3,2 %3,0 %891 00034 %
Liv1,3 %1,5 %742 00028 %
Hero1,0 %1,5 %595 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,0 %1 469 00056 %
TV52,5 %2,4 %936 00036 %
Kutonen2,9 %2,5 %798 00030 %
Frii1,3 %1,3 %539 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %26 0001 %
TLC1,2 %1,2 %525 00020 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,7 %1 221 00047 %
STAR Channel2,6 %2,1 %685 00026 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %696 00027 %
Disney Finland5,9 %4,3 %971 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,5 %657 00025 %
Muut4,4 %3,0 %605 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 005 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.