Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 27-30/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 173 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,7 %31,0 %1 151 00092 %
Yle TV217,3 %17,1 %1 025 00082 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,9 %826 00066 %
Yle yhteensä55,7 %50,9 %1 160 00093 %
MTV315,9 %21,7 %1 092 00087 %
Sub1,9 %2,2 %695 00056 %
AVA1,7 %1,5 %522 00042 %
C More Total0,6 %0,3 %136 00011 %
MTV yhteensä20,2 %25,7 %1 105 00089 %
Nelonen4,3 %5,0 %867 00069 %
Jim2,9 %2,3 %656 00053 %
Liv1,3 %1,5 %608 00049 %
Hero0,8 %1,1 %432 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %9,8 %966 00077 %
TV52,2 %2,0 %665 00053 %
Kutonen1,4 %0,9 %469 00038 %
Frii1,8 %1,9 %453 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,8 %1,8 %417 00033 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,7 %815 00065 %
STAR Channel0,8 %0,9 %358 00029 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %435 00035 %
Disney Finland3,0 %2,3 %570 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,2 %2,8 %650 00052 %
Muut2,2 %1,7 %310 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 173 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.