Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
Viikot: 31-34/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,2 %28,9 %1 174 00094 %
Yle TV218,5 %16,8 %1 026 00082 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,4 %831 00067 %
Yle yhteensä55,8 %49,2 %1 192 00095 %
MTV317,4 %23,2 %1 119 00090 %
Sub2,4 %2,7 %695 00056 %
AVA2,2 %2,0 %587 00047 %
C More Total0,8 %0,5 %164 00013 %
MTV yhteensä22,7 %28,5 %1 136 00091 %
Nelonen4,6 %5,7 %884 00071 %
Jim2,1 %1,9 %625 00050 %
Liv1,1 %1,2 %571 00046 %
Hero0,6 %0,7 %398 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %9,6 %966 00077 %
TV52,1 %2,1 %653 00052 %
Kutonen1,1 %0,8 %426 00034 %
Frii1,8 %1,8 %449 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,3 %1,4 %370 00030 %
Discovery Networks Finland6,5 %6,3 %796 00064 %
FOX0,7 %0,8 %349 00028 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %432 00035 %
Disney Finland2,7 %2,1 %544 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,2 %2,8 %633 00051 %
Muut1,8 %1,6 %293 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 202 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.