Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
Viikot: 31-34/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 972 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %23,2 %1 495 00061 %
Yle TV220,4 %19,5 %1 435 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,4 %889 00036 %
Yle yhteensä48,8 %45,2 %1 697 00070 %
MTV313,0 %16,5 %1 460 00060 %
Sub4,7 %5,3 %1 098 00045 %
AVA1,7 %1,7 %676 00028 %
C More Total1,3 %0,8 %302 00012 %
MTV yhteensä20,6 %24,2 %1 653 00068 %
Nelonen6,7 %8,5 %1 285 00053 %
Jim2,5 %2,6 %894 00037 %
Liv1,1 %1,3 %733 00030 %
Hero0,8 %1,1 %532 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %13,6 %1 475 00060 %
TV53,6 %4,0 %1 011 00041 %
Kutonen2,7 %2,4 %792 00032 %
Frii1,4 %1,2 %555 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0002 %
TLC0,9 %0,9 %456 00019 %
Discovery Networks Finland8,9 %8,8 %1 274 00052 %
FOX2,3 %1,9 %660 00027 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %668 00027 %
Disney Finland5,5 %3,9 %936 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %624 00026 %
Muut3,8 %2,9 %587 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 972 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.