Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
Viikot: 31-34/2022
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 261 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %21,3 %1 104 00080 %
Yle TV216,6 %16,1 %968 00070 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %674 00049 %
Yle yhteensä42,6 %40,0 %1 188 00086 %
MTV314,8 %18,2 %1 067 00077 %
Sub5,0 %5,4 %724 00052 %
AVA2,8 %3,3 %563 00041 %
C More Total1,0 %0,5 %188 00014 %
MTV yhteensä23,6 %27,4 %1 150 00083 %
Nelonen7,8 %9,6 %896 00065 %
Jim2,3 %2,3 %615 00045 %
Liv1,8 %2,1 %559 00040 %
Hero1,2 %1,7 %404 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %15,6 %1 023 00074 %
TV53,9 %3,8 %712 00052 %
Kutonen2,5 %2,2 %539 00039 %
Frii2,0 %1,7 %421 00031 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %31 0002 %
TLC1,5 %1,6 %370 00027 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,5 %899 00065 %
STAR Channel2,4 %2,0 %450 00033 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %449 00032 %
Disney Finland5,2 %3,7 %643 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %0,8 %392 00028 %
Muut4,5 %3,1 %331 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 261 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.